сряда, 14 юли 2010 г.

Какво четеш,как четеш,а 'що четеш????*

За да задоволя интереса на Илия, а и своя собствен и аз ще попълня този въпросник.

1. Похапваш ли докато четеш? Ако го правиш, коя е любимата ти “храна за четене”?

Супер рядко ми се случва.Просто ужасът, който ме обзема, че случайно мога да омажа книгата...е умопомрачителен.Без значение дали книгата е моя или не.

2. Какво обичаш да пиеш, докато четеш?

Кафе/Кола.Но независимо от напитката тя стои максимално далеч от книгата.По възможност в другата стая...

3. Отбелязваш ли си някакви пасажи и моменти в книгите или идеята да драскаш по книгата те ужасява?

Hell,no!!!Ох,чак настръхнах като си го представих.Ако нещо е чак толкова интересно и значимо за запомняне се записва в тетрадката отредена за целта...Всъщност!Лъжа.Драсках само една!!! книга!Това беше "Здрач" на Стефани Майър.Но едва ли някой ще ме обвини-книгата е тъпа, хартията е ужасна, мастилото се маже навсякъде и ограждах липсващите запетайки, запетайките, които не трябва да са там и любимото ми пренасяне "оч-аквам".

4. Как отбелязваш последната прочетена страница – книгоразделител, кучешки ушички (като прегъваш листа отдолу), оставяш книгата отворена?

С книгоразделител, в повечето случаи импровизирам-билетчета,картички,лист хартия...прегъването на страници е табу при мен.

5. Художествена или нехудожествена литература? Или и двете?

Художествена.Много художествена.

6. Държиш ли да прочетеш главата до края, преди да оставиш книгата, или можеш да си спреш по всяко време?

Ох,зависи от много неща.Както каза Илия, ако са 20 страници я оставям.Но...горчивия ми опит от последните няколко прочетени книги ме научи, че в момента на заформяне на подобна мисъл в главата ми, книгата трябва да е изоставена.Защото, ако не спра ще чета поне 2 часа.Нещо като аксиома е-ще решиш да оставиш книгата, а от следващата страница започва нещо страшно интересно.Ти от инат решаваш да прочетеш и така...до към 4 сутринта.

7. Можеш ли да захвърлиш книгата, ако авторът те дразни?Абсолютно!Аз за това чета "Под игото" десета година!
Мисля,че в такава ситуация оставянето на книгата е най-доброто решение.Убедена съм че в 99% от случаите, в които книга не ми е била интересна е, защото не съм дорасла психически за да я разбера (при Вазов не е така, просто книгата не струва!).Проблема е в мен.По-добре да не губя време в книга, която няма да ми достави удоволствие.

8. Ако попаднеш на непозната дума, спираш ли, за да потърсиш някъде значението?
Ако има някой около мен питам него.Ако и той не знае се опитвам да разбера думата от контекста.

9 . Какво четеш в момента?"Землемория"-Урсула ЛеГуин

10. Коя е последната книга, която си купи?

"Вещерът: Кулата на Лястовицата" на Анджей Сапковски.Старая се,когато имам възможността да купувам книги.

11. От тези хора, които четат само по една книга ли си, или можеш да четеш по няколко наведнъж?
От първите.Обичам да потъвам изцяло в книгата и да не се разконцентрирам с действия в друга.

12. Имаш ли си любимо място/време за четене?
Докато пътувам, в училище, в парка...

13. Какво предпочиташ – поредици от книги или самостоятелни издания?
Поредици.

14. Има ли книга или автор, които препоръчваш отново и отново на всичките си приятели?
Ооо, много са.Най-вече Анджей Сапковски и Ник Перумов.До сега никой не се е оплакал.

15. Как организираш книгите в библиотеката си? (по жанр, заглавие, име на автора, т.н.)
Жанр и атори.

16. Коя е последната, която прочете?
"Споделящият нож:Хоризонти" на Лоис МакМастър Бюджолд

17. Можеш ли да четеш и да слушаш музика едновременно?
Мога да игнорирам абсолютно всякакъв шум докато чета.

18. Коя беше първата книга, която прочете и която не се смята за детски роман? Пфф...кой ти помни, беше толкова отдавна.Но май беше "Котешка люлка" на Кърт Вонегът.

19. Случвало ли ти се е да си присвоиш книга от библиотеката?Мдааам!=)

20. Препрочиташ ли книги? Да.Но се старая да не задълбавам в една книга.

Е,беше много интересно!Компитабилитито с Илия е особено голямо!=)
*За по-добро заглавие не можах да се сетя.Надявам се,Илия, да ми го простиш някак!

Няма коментари:

Публикуване на коментар